اهمیت تولید محتوا و لینک سازی در سئو برای کسی پوشیده نیست. تولید محتوا و لینک سازی از مهمترین موارد سئو به حساب می آیند که تأثیر خیلی زیادی در کسب رتبه در نتایج جستجوی گوگل دارد. در اصل این دو مورد یکی از ترفندها و تکنیک های سئو به حساب می آید که بعد از مدتی می تواند کسب و کار اینترنتی را به سمت بهترین جایگاه در جستجوی گوگل، سوق بدهد.

اما سوالی که ذهن افراد به خصوص اشخاصی که در حیطه سئو و بهینه سازی سایت کار می کنند را به خودش مشغول کرده این است:

از میان تولید محتوا و لینک سازی کدام یک از اهمیت بیشتری برخوردار است؟

تولید محتوا

به طور حتم رسیدن به جایگاه برتر در نتایج جستجوی گوگل به صبر عظیم و دانش کافی نیازمند است و این مورد میسر نمی شود مگر اینکه به صورت مداوم روی سئو سایت تان کار کنید. همان طوری که می دانید سئو از عوامل مختلفی تشکیل شده که هر کدام در کنار هم می تواند یک سایت را به بهترین جایگاه برساند. از همین تولید محتوا گرفته تا ایجاد بک لینک، رپورتاژ آگهی، فعالیت در شبکه های اجتماعی، فعالیت در انجمن ها و فروم ها و خیلی از موارد دیگر.

اما برای پاسخ به این سوال بایستی اعلام کرد که این دو در کنار هم می تواند بهترین رتبه را در گوگل نصیب سایت تان کند و در این مسیر بُرد با کسی است که از هر دو به یک اندازه استفاده کند. لینک سازی و ایجاد بک لینک باعث می شود تا سایت تان از نظر گوگل یک سایت محبوب جلوه دهد و از آن طرف ایجاد محتوا می تواند سایت تان را به دیگر مشتریان و مخاطبین که به دنبال محتواهای ناب و جدید هستند، معرفی کند.

اگر در این مسیر بر سر دو راهی هستید و نمی دانید که از کدام یک بایستی استفاده کنید، جایی برای استخاره گرفتن وجود ندارد چرا که ما در این مقاله قصد داریم به شما بیاموزیم که چطور به این سوال پاسخ دهید و در چه جاهایی از تولید محتوا و لینک سازی برای رسیدن به صدر جستجوهای گوگل استفاده کنید.

تولید محتوا و لینک سازی از مهمترین موارد سئو به حساب می آیند

نکته اول: برای محبوب شدن از نظر گوگل بایستی اقدام به لینک سازی کنید

همان طوری که می دانید لینک سازی از نظر گوگل یک مقدار زمان بر است اما تنها راه برای محبوب شدن از نظر گوگل همین بک لینک ساختن است. به طور مثال اگر طی این چند روز 100 بک لینک ایجاد کرده اید این بک لینک ها یک الی دو ماه آینده تأثیرات خودش را نشان می دهد اما به مرور زمان تأثیرات این بک لینک ها در محبوب شدن تان خیلی تأثیرگذار خواهند بود.

اما همین بک لینک سازی هم دارای شرایط و اصولی است که بایستی آنها را رعایت کنید. به طور مثال

  • با تمام کلمات کلیدی تان بک لینک ایجاد کنید
  • فقط به صفحه اصلی سایت تان لینک ندهید
  • به دیگر صفحات سایت تان هم لینک دهی کنید
  • برای ایجاد بک لینک های با کیفیت تر سعی کنید از سایت هایی که دامین اوتوریتی و پیج اوتوریتی بالایی دارند بک لینک بگیرید

و خیلی از موارد دیگر

اما برسیم بر سر روش های ایجاد بک لینک که به 3 دسته تقسیم بندی می شوند:

روش اول: بک لینک رایگان

هر سایتی برای رسیدن به صدر جستجوی گوگل هر روز سایت های زیادی را جستجو می کنند تا به هر صورت که شده بتوانند از این سایت ها بک لینک دریافت کنند که متداول ترین و عمومی ترین آنها انجمن ها و فروم های فارسی و انگلیسی هستند و همان طوری که اشاره کردیم بک لینک ساختن زمان بر است اما ارزش این را دارد که بعد از مدتی سایت تان بهترین جایگاه را دریافت کند.

روش دوم: رپورتاژ آگهی و خرید بک لینک

ماهیت کاری رپورتاژ آگهی و خرید بک لینک هر دو به یک شکل هستند چرا که در هر دو بایستی هزینه پرداخت کنید. اما در رپورتاژ آگهی شما هزینه می دهید و یک مقاله یا محتوای تولید شده در سایت مقصد منتشر می شود و بک لینک های ایجاد شده طبیعی و صد البته دائمی هستند.

اما در خرید بک لینک شما به یک سایت هزینه پرداخت می کنید و به مدت معلوم و مشخص مکان تبلیغاتی آنها را اجاره می کنید و بعد از اتمام اگر هزینه مجددی پرداخت نشود لینک سایت تان حذف می شود و این مورد به شدت با قوانین گوگل در تضاد است و مورد خشم گوگل قرار خواهید گرفت و کمترین آن این است که سایت تان از نتایج جستجوی گوگل حذف خواهد شد.

روش سوم: دریافت لینک از دیگر سایت ها بدون دخالت شما

شاید به جرأت بتوان گفت که این روش یکی از راحت ترین و بی دردسرترین روش ها در دریافت بک لینک باشد اما این مورد به یک شرط بستگی دارد. به شرط آنکه در تولید محتوا مرجع باشید تا دیگر سایت ها به سایت تان لینک بدهند وگرنه هیچ کسی بدون دلیل به سایت های دیگر لینک نمی دهد.

نکته دوم: تولید محتوا و آپدیت کردن سایت یک نیاز روزمره است

همان طوری که می دانید گوگل عاشق سایت هایی است که به صورت روزانه سایت شان را آپدیت می کنند. این به روز رسانی می تواند با ایجاد محتوا در زمینه متن، پادکست های صوتی، ویدیو، اینفوگرافیک، تصویر و یا هر چیز دیگری باشد.

به هر اندازه که ساخت بک لینک می تواند زمان بر باشد در عوضش تولید محتوا به صورت مداوم می تواند جور بک لینک ها را بکشد و زمان رسیدن به صدر گوگل را نزدیک تر کند. البته نه اینکه فقط محتوا تولید کنید و از بک لینک گرفتن و ایجاد لینک سازی غافل شوید. این دو در راستای یکدیگر و در کنار هم می توانند زمان رسیدن به لینک اول گوگل را برای شما کوتاه تر کنند.

سعی کنید در تولید محتوا حتماً بر طبق میل مخاطبین محتوا ایجاد کنید. این کار باعث می شود تا مخاطبین و بازدید کننده های بیشتری جذب کسب و کارتان شوند و از آن طرف با ایجاد لینک سازی های طبیعی و ارگانیک می توانید ارزش دامنه سایت تان را افزایش دهید تا به مرور زمان به صفحه اول و لینک اول گوگل نزدیک تر شوید. پس سعی کنید ایجاد محتوا را حتماً جدی بگیرید چرا که همین محتواها و در کنارش بک لینک سازی می تواند سایت تان را محبوب جلوه دهد.

سعی کنید در تولید محتوا به این 4 نکته اهمیت ویژه ای بدهید:

  • نکته یک: برند سازی کسب و کار اینترنتی تان در گرو ایجاد محتوای ناب و جدید است و هر چه این محتواها ارزشش بیشتر باشد به طبع خیلی سریع تر به یک برند محبوب و دوست داشتنی تبدیل خواهید شد
  • نکته دو: ایجاد محتوا اگر با ارزش باشد سایت های دیگر به راحتی به سایت تان لینک دهی می کنند و این باید در سرلوحه کاری قرار بگیرد وگرنه هر سایتی می تواند محتوا تولید کند که هیچ ارزشی هم ندارد
  • نکته سوم: تولید محتوا در هر صورت زمان بر است و چه بهتر که به صورت تخصصی به یک موضوع خاص بپردازید تا مخاطبین بیشتری را به سمت سایت تان جذب کنید
  • نکته چهارم: مهارت و توانایی نوشتن شما در ایجاد محتوا زمانی بیشتر می شود که مدام در حال ایجاد محتوا باشید و محتواهایی تولید کنید که هم کیفیت خوبی داشته باشد و هم تأثیرگذار باشد

برند سازی کسب و کار اینترنتی در گرو ایجاد محتوای ناب و جدید است

نکته سوم: با تولید محتوا می توانید لینک های طبیعی تری از دیگر سایت ها دریافت کنید

همانطور که در بالا هم اشاره کردیم اگر در یک زمینه خاص به طور مثال کسب و کار اینترنتی تولید محتوا کنید و این محتواها از کیفیت و ارزش زیادی برخوردار باشند طولی نخواهد کشید که دیگر سایت ها هم بدون دخالت شما به مطالب سایت تان لینک دهی می کنند و برخی دیگر هم ممکن است محتوای تولید شده تان را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارند.

به هر حال ایجاد محتوا از نظر گوگل و موتورهای جستجویش یعنی اعتبار بخشی به وب سایت تان و همین دلیلی محکم است تا به واسطه همین تولید محتوا، بازدید کننده های بیشتری را به سمت سایت تان هدایت کنید.

نکته چهارم: تولید محتوا و ایجاد بک لینک می تواند به ارتقاء رتبه سایت تان کمک کنند

همان طوری که از محتوای این مقاله متوجه شدید باید به جواب این سوال رسیده باشید که رسیدن به رتبه های بالا در نتایج جستجوی گوگل و از آن طرف جذب بازدید کننده و ترافیک بیشتر در گرو ایجاد محتوا و ایجاد بک لینک است. این یعنی از هر دو مورد بایستی به صورت هم زمان استفاده کنید تا بیشترین تأثیر را روی موتورهای جستجوی گوگل داشته باشید و جایگاه تان به مرور زمان تغییر کند.

سعی کنید محتواهای با ارزش و با کیفیت ایجاد کنید و در کنارش از روش های بک لینک رایگان و رپورتاژ آگهی استفاده کنید تا اعتبار سایت یا همان دامین اوتوریتی سایت تان بالا رود و به طور حتم این مورد روی سئو سایت تان هم بی تأثیر نخواهد بود. در هر صورت از نظر گوگل پادشاه جذب مشتری تولید محتوا است و چه بهتر که در کنارش لینک سازی را به صورت کاملاً جدی دنبال کنید چرا که دیگر رقبای شما این کار را به صورت جدی دنبال می کنند و اگر می خواهید از قافله عقب نیفتید باید زودتر دست به کار شوید.


آژانس دیجیتال مارکتینگ آروند لینک ,سایت ,محتوا ,بک ,تان ,تولید ,بک لینک ,سایت تان ,تولید محتوا ,لینک سازی ,می تواند ,اهمیت تولید محتوامنبع

انتخاب بهترین شرکت برای طراحی سایت

روش بک لینک گرفتن از ویکی پدیا

اهمیت تولید محتوا بیشتر است یا لینک سازی؟

چند تکنیک ساده برای کاهش بانس ریت سایت

طراحی سایت با وردپرس

درصد شکست در کسب و کار اینترنتی و نحوه مقابله با آن

غلبه بر ترس از شکست در راه اندازی کسب و کارهای اینترنتی

مشخصات

آخرین جستجو ها

فارکس باینری بجنورد درس Amptm اجناس فوق العاده پورتال مهندسین عمران ماهان مارکت هر چی که بخوای معرفی کالا فروشگاهی زیبایی و جوانسازی پوست فروشگاه دیجی کالا